Cum funcționează brandingul?

Cea mai simplă explicație care poate fi dată la această întrebare este faptul că „brand-uim” produse, servicii, concepte și idei pentru a crea diferențe între noi și concurența de pe piață. Pentru a arăta că, deși suntem din același domeniu, produsul meu X are acest lucru în plus care e mai bun pentru tine, mai util, care îl diferențiază de produsul Y al concurenței și faptul că eu, ca firmă, îți ofer anumite valori ale brandului și calitatea pe care tu ca și consumator o cauți. Prin produsele pe care ți le vând îți promit un anumit nivel de calitate.

Cu aceste promisiuni și diferențe pe care un brand și le creează și pe care și le setează
aduce după sine și valorile brandului. Aceste valori au la bază credințe și filosofii pe care
brandul le susține și care îi întăresc poziția în diferențierea față de competitori.

Brandul tău are personalitate

Personalitatea brandului este o altă modalitate prin care putem identifica un brand.
După cum ne prezintă și Catharine Slade-Brooking în cartea sa „Creating a Brand Identity, A Guide for Designers”, cea mai bună modalitate de a identifica această personalitate a brandurilor este de a ne folosi de lucrarea de bază a lui Jennifer Aaker „Dimensiunile personalității bradurilor”.

a) Sinceritate: casnic, onest, autentic/sincer și vesel/jovial;
b) Entuziasm: îndrăzneț, vioi, talentat/imaginativ, la curent;
c) Capacitate: de încredere, responsabil, pe care poți să te bizui, eficient;
d) Sofisticat: încântător, pretențios, fermecător, romantic;
e) Severitate/Seriozitate: puternic, dur, extrovertit/spirit liber.

Concluzii

Aceste tehnici pe care Aaker le-a adus la înaintare ajută extrem de mult oamenii de
specialitate (specialiști în branding și designeri) să facă diferența dintre branduri care pică în aceeași categorie – spre exemplu, marca de adidași Puma pică în categoria de pantofi casual, sportivi, creați special pentru mișcare în aer liber și comoditate, în timp ce Louboutin reprezintă o ramură mai sofisticată de încălțăminte, mai sexy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *