Warning: Undefined array key "sfsi_plus_mastodonIcon_order" in /var/www/tw.cm.upt.ro/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1826
Warning: Undefined array key "sfsi_plus_riaIcon_order" in /var/www/tw.cm.upt.ro/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1827
Warning: Undefined array key "sfsi_plus_inhaIcon_order" in /var/www/tw.cm.upt.ro/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1828
Warning: Undefined array key "sfsi_plus_inha_display" in /var/www/tw.cm.upt.ro/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1919
Da, exact.. 23 de ore de reclama la medicamente într-o singură zi
Și mai exact, 1,7 milioane de reclame în audiovizualul românesc în 2016.
“Nimeni nu cumpără mai multă atenție și stimuli decît industria pharma”, scrie Cătălin Tolontan într-o analiză despre publicitatea la medicamente, categoria care investește cel mai mult în TV.
Din 1 ianuarie și pînă în 30 septembrie 2016, românii au văzut peste 1,571 milioane de spoturi la medicamente, farmacii, clinici și dispozitive medicale.
În fiecare zi, spoturile pharma cumulează 23 de ore, pe cele 60 de canale din România.
În bani, la fiecare 6 euro cheltuiți de firmele din România pentru publicitatea TV, 1 euro este cheltuit pentru reclama pe farmaceutice și sănătate. 34 de milioane de euro s-au cheltuit, numai anul acesta și doar pentru inserțiile pe TV, cu reclama la medicamente, farmacii, clinici și dispozitive medicale.
Și mai exact:
- 5.171 de spoturi pharma sînt difuzate în medie în fiecare zi pe cele 60 de canale de televiziune din România.
- În România, pe primele 9 luni ale lui 2016, publicitatea pharma a întrecut-o pe cea la mîncare.
- Doar categoria medicamente a difuzat reclame cât toate categoriile Bănci, Asigurări, Supermarketuri, Șampoane, Jucării și Dulciuri la un loc.
- Publicitatea la ”Farmaceutice și sănătate” are de 9 ori mai multe spoturi decât cea pentru segmentul ”Auto”.
Ce se promovează:
- Cele mai promovate medicamente sunt (1) cele de răceală și gripă și (2) cele pentru digestie – aflate în legătură directă cu publicitatea la mâncare. Urmează (3) pilulele împotriva durerii.
- Reclama la medicamentele pentru copii a crescut, depășind pe 9 luni, medicamentele cardio-vasculare ca număr de spoturi.
- Magazinele naturiste au de 20 de ori mai puține inserții publicitare decît farmaciile.
Articol inspirat după: http://www.tolo.ro/2016/11/24/23-de-ore-pe-zi-publicitate-la-medicamente-in-romania-cum-apara-ministerul-sanatatii-corporatia-sanofi-zentiva/
Pai din ce se scoate cel mai mult profit? Perioada cand te nasti, mori sau in between, cand esti bolnav?
Toate la un loc ..probabil
Intr-adevar suntem bombardati cu astfel de reclame…
Exact