LEPTOKARIA (GRECIA)- OAZĂ DE RELAXARE

Leptokaria (Grecia)- oază de relaxare

“Travel makes one modest. You see what a tiny place you occupy in the world.” (Gustave Flaubert)

A venit momentul să vă povestesc despre cea mai frumoasă vacanță în care am fost și de care îmi readuc aminte întotdeauna cu drag.

Am auzit tot felul de povești despre Leptokaria, cum că ar fi un loc prea liniștit, plictisitor, pentru oameni vârstnici și că eu nu m-aș încadra deloc în acest peisaj. Am plecat puțin tristă, mă tot gândeam… o să fie îngrozitor, nu o să îmi placă deloc. Dar m-am înșelat, știți cum e vorba aceea, ,,până nu vezi, nu crezi”. Ne-am îndrăgostit de plajele cu nisip fin, amenajate cu șezlonguri și umbreluțe, de faptul că pur și simplu te trezești dimineața și ai bucuria de a bea o cafea la barul de pe plajă. Mai vreau…

Am achiziționat o excursie cu 45 euro/ persoană, care includea vizitarea Mănăstirilor Meteora și o croazieră spre Skiathos, Koukounaries beach and Big Banana beach. Am plecat la ora 08:00 cu autocarul spre Mănăstirile Meteora, un loc de vis. De ce spun acest lucru? Pentru că este unul dintre cele mai mari complexe de mănăstiri din Grecia, fiind construit pe stânci. În prezent există șase mănăstiri care funcționează: Marele MeteorVarlaamSfânta TreimeSf. ȘtefanRusanouSf. Nicolae.

După ce am vizitat toate aceste mănăstiri, am plecat în croazieră spre Skiathos. Pe vasul de croazieră am avut parte doar de activități distractive datorita gazdelor, care au fost foarte drăguțe cu noi. Am dansat, am cântat, am făcut cunoștință cu turiști din alte țări, ne-am bătut cu baloane pline cu apă. Ajunși în Skiathos, am luat prânzul la o tavernă, iar apoi ne-am plimbat prin diferite magazine de suveniruri. Skiathos este o insulă mică din Grecia, cu peisaje fabuloase și hoteluri elegante și moderne.

Ultima oprire  a fost pe plaja Koukounaries, supranumită și ,,Nisipul Auriu”. Pot spune că această a fost cireașa de pe tort datorită nisipului său fin și a albastrului intens al mării. Este un loc de poveste, unic prin vegetația sa cu păduri de pini, declarată rezervație naturală. Plaja Koukounaries are formă de semilună și este mărginită de apele albastru-verzui ale Mării Egee și de păduri de pini. La întoarcere, am trecut pe lângă bine-cunoscutele plaje Little Banana și Big Banana, care sunt destul de intime și puțin populate. Ne-am îndreptat spre hotel la ora 19:00, obosiți, dar încântați de tot ce a văzut

Îmi plac foarte mult tavernele grecești deoarece preparatele sunt exact pe gustul meu. Înainte de a comanda, ospătarul ne-a servit cu Ouzo, o băutură spirtoasă specifică Greciei (vă spun sincer că nu am reușit să beau, se aseamănă cu absintul). În schimb, m-am bucurat de gustul fructelor de mare și de atmosfera creată de muzica grecească.

Grecia este o destinație fascinantă care merită descoperită. Consider că nu vei reuși să vizitezi toate atracțiile acesteia de-a lungul vieții deoarece fiecare colțișor e un paradis, dar vă recomand să o bifați pe lista voastră de ,,Things to do in this life”.