SALERNO (ITALIA)

Salerno (Italia)

Italia…Mamma mia! Iubesc această țară…pentru peisajele oferite, pentru preparatele gustoase de care nu mă satur niciodată, pentru cea mai bună cafea băută vreodată și totodată, pentru atmosfera romantică. Am vizitat de trei ori Italia și de fiecare dată am fost încântată.

Salerno este o provincie din sud-vestul Italiei cu un centru istoric deosebit. Dacă dorești să te bucuri de o plimbare pe o promenadă pe malul mării, Lungomare Trieste, aici ai șansa. Mergeam destul de des la o plajă cu nisip fin, șezlonguri și umbreluțe, cafea delicioasă numită Lido Rosanna.

Salerno este un oraș destul de aglomerat, cu oameni prietenoși. Noi obișnuiam ca în fiecare seară să ne plimbăm pe Lungomare, să admirăm portul și oamenii. De ce spun acest lucru? Am rămas surprinsă să văd că, indiferent de zi, italienii se îmbracă întodeauna elegant, doamnele cu diferite rochii înflorate și coafate, iar bărbații, la cămașă, respectiv costum. Chiar mă simțeam puțin ciudat în prima zi pentru că mă îmbrăcasem mai lejer, nu am pus accent pe ținută. După ce am realizat că localnicii pun preț pe acest lucru, în următoarele zile am avut grijă cu privire la ținuta noastră. Preparatele italienești sunt pur și simplu delicioase, poți să iei cina chiar pe Lungomare sau să servești o cafea, un cocktail. Vă recomand să încercați restaurantul Gusto e Sapori, este un loc mic și prietenos cu mâncare specific tradițională foarte bună.

Am avut ocazia să ajung într-un paradis natural, Coasta Amalfitană. M-am simțit ca în filme… am luat cina la un restaurant suspendat pe stâncă, cu muzică italienească, preparate din fructe de mare, un pahar de vin și priveam cum valurile mării,agitate, lovesc stânca. A doua zi am făcut plajă tot pe Coasta Amalfi, totul arată de vis, însă prețurile sunt ridicate atât la parcări, cât și pe plajă. Vă recomand să circulați cu autobuzul din Salerno, sunt 25 km distanță și merită dacă doriți să economisiți bănuți.

Având în vedere că sunt pasionată de shopping, am dat o fugă până în Napoli. Am avut noroc deoarece ne-a dus cu mașina personală un italian, știa drumul, așa că nu ne-am făcut griji în privința asta. Napoli este un oraș destul de periculos și nu sugerez să îl vizitați decât în timpul zilei. Chiar și atunci, am observat că oamenii sunt speriați că vor fi jefuiți și își țin geanta la piept sau sunt foarte atenți la oamenii din jur. Vă invit să vă aventurați într-un romantism desăvârșit al Italiei!